بافت فرش با سوزن و قلاب
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
هنردست
دارا ی کارشناسی حسابداری از دانشگاه ازاد




خوب دوستان، من سعی می کنم تا جایی که می تونم واضح براتون بافت با سوزن رو توضیح بدم.....

بافت فرش با سوزن به دو ترتیب انجام می شه:
1. بافتی که شبیه فرش ها پرز دار می شه.....
2. بافتی که مثل گلیم هست و پرز نداره.....

اما بافت پرز دار رو که صدی نازنین زحمت گذاشتن عکس هاش رو کشیدن، به این شکل انجام می شه:

بسیار بسیار ساده....

شما سه تا خونه ی تور رو در نظر می گیرید....... دو تاش درشت هستن و وسطیش که به اصطلاح حالت ستون داره، نازک تره..... من بالاتر رو با قرمز علامت زدم که بدونین دقیقا کدوم خونه ها منظورم هست.....





اون تور وسطی که بین دو تا خونه ی درشت مون قرار داره رو من بهش ستون می گم.... ستون رو نگاه کنید.... سوزن رو از راست به چپ در جهت فلش داخل تور می کنیم.... و در جهت فلش از تور درشت بیرون میاریم





 
 
 مشخصات  
 

پستارسال شده در: پنج شنبه 5 خرداد 1390, 5:38 pm 
 
ا از تور دانه درشت سمت راست ستون مون سوزن رو داخل می کنیم در جهت فلش و از میان ستون خارج می کنیم....



به این شکل گره مون می شه



گره رو می کشیم تا سفت بشه..... و این گره نهایی مونه



 
 
 
 
   
 
کاربر نيمه فعال
کاربر نيمه فعال
نماد کاربر
تاريخ عضويت: يکشنبه 28 تیر 1388, 3:24 pm
پست ها : 790
اعتبار خوش نامی: 0
برای گره های بعدی تا زمانی که قرار نباشه رنگ یا رج مون رو عوض کنیم کافیه تنها از دانه درشت سمت راست ستون، سوزن رو وارد و از داخل ستون بیرون بیاریم.... یعنی تنها مرحله ی دوم گره رو انجام می دیم.....







 
 
مشخصات  
 
پستارسال شده در: پنج شنبه 5 خرداد 1390, 5:49 pm 
 
وقتی رج مون تموم شد یا خواستیم رنگ مون رو عوض کنیم، نخ مون رو قیچی می کنیم..... باید دقت کنیم گره هامون یک اندازه باشه..... نخ مون رو قیچی می کنیم.... حالا وقتی به گره ها دقت کنیم همه نیم دایره دارن و به هم پیوسته هست نخ هاشون



در این مرحله، نیم دایره ها رو می چینیم تا گره ها دقیقا شبیه پرز بشن....



 
بالا
 مشخصات  
 
   
 
م
زهرا جان شما کارتون رو با الگوهای ساده شروع کنین.... روی تور شماره دوزی یک دایره بکشید یا یک مستطیل و تمرین تون رو شروع کنید.... حتی روی کوبلن که خودش نقش هم داره...... برای اول کار که شما نیاز نیست دمسه بخرید.... چون اون مال تابلو فرش هست.... کارتون رو با کامواهای ساده و ارزون شروع کنین.... یا حتی خرده کامواهایی که باقی موندن براتون.... سوزن کوبلن هم که خوب همه جا دارن و ارزونه....

الگو هم من بعد می ذارم.... یک سری نمونه فرش گذاشتم که اگر ببینید همه طرح های ساده دارن.... شما ساده تر هم بخواین می تونین یک رنگ ببافین.... یا یک مسطیل بکشید و یک دایره هم توی اون و کارتون رو شروع کنین.....

 
 
 مشخصات  
 
پستارسال شده در: جمعه 6 خرداد 1390, 6:43 pm 
 
پرستو مامی پارسا نوشته است:
لادن جون واقعا دستت درد نکنه از این تاپیک مفید که هم ساده و هم بسیار عالیه . من حتما در اولین فرصتی که سرم خلوت بشه شروع میکنم. البته حدس میزنم وقتی بافت با قلاب رو گذاشتی برم سراغ اون . فقط یه سئوال اینکه این نوع تور که مناسب برای فرشبافیه رو انگلیسی بهش چی میگن؟ همون تور شماره دوزی میشه؟ به حد کافی محکم هست؟ و اینکه من دسترسی به پرداخت فرش و اینجور چیزا ندارم البته هنوز تحقیقم نکردم اما اگر به همون روشی که شما توضیح دادید موکت میچسبونید بخوام درست کنم با چه چسبی مناسبه؟ میشه شست یا باز میشه؟ ببخشیدا خیلی سئوال کردم . مثل پسرم شدم که صد تا سئوالو با هم میکنه!!! بازم ممنون و بیصبرانه منتظر آموزش با قلاب هستم



پرستو جون فکر کنم canvases بشه..... شنیدم به این فرش ها canvas carpet می گن.... البته من انگلیسیش رو دقیق نمی دونم.....شما می تونید از ebay هم خریداری کنید اون ها رو..... اون تورها خودشون نقش دارن و نقش شون رنگیه.... کنارش به شما نخ ها رو هم می دن.... اگر تاپیک رو خونده باشید من بارها گفتم که تور شماره دوزی هم برای این کار عالیه.... محکم و خوب..... و گفتم که استحکام فرش سنتی رو قطعا نداره اما من فرش اتاق پسرم با تور شماره دوزیه... 4 سال هم هست ازش استفاده می کنم..... و خیلی راضیم.... من هم به پرداخت فرش دسترسی ندارم عزیزم.... کاری که شما می کنید این هست که باید حتما گره ها رو یک دست بزنید.... تا کارتون زیبا بشه.... بعد از بافت فرش هم باید قیچی رو افقی روی کارتون بخوابونید و یک دست گره ها رو هم اندازه کنید.... یک جور پرداخت با دست.....



بعد زیرش می تونید موکت بزنید.... من این کار رو کردم.... موکت رو اول به کارم با چسب صنعتی چسبوندم و بعد دورش رو دوخت زدم..... من بارها فرش رو شستم و خدا رو شکر باز نشده.... البته این ها همه تجربیات شخصی من هست..... باید از اساتید فن کمک گرفت... اون ها دقیق تر راهنمایی می کنن.....


در کل 1 بار ویرایش شده. اخرین ویرایش توسط لادن در شنبه 7 خرداد 1390, 5:28 pm .

 
بالا
 مشخصات  
 
 
پستارسال شده در: جمعه 6 خرداد 1390, 6:49 pm 
 
دوستای خوبم بافت فرش با سوزن یک مدل دیگه هم داره که شبیه گلیم می شه.... و پرز نداره.... به همین خاطر من امروز بافت با قلاب رو هم می ذارم که پرز دار هست و درست مثل فرش می شه.... تصاویر گویاست اما باز هم هر جا نیاز به توضیح بود، براتون خواهم گفت:






























 
بالا
 مشخصات  
 
پستارسال شده در: جمعه 6 خرداد 1390, 6:59 pm 
 
یک نوع پادری بسیار بسیار ساده ی دیگه که خیلی هم مناسب برای جلوی در حمام هست اینه که شما تور های درشت خصوصا تورهای مخصوص خزه رو از گل فروشی ها تهیه کنین.... یک عالم خرده پارچه ی لباسی هم بریزید جلوتون و شروع کنید با دست به گره زدن......




 
و این هم یک نمونه ی دیگه:
 


نظرات شما عزیزان:

فرزانه
ساعت0:26---25 مهر 1393
مرسی از کار زیباتون امیدوارم کارای دیگه هم ازتون داشته باشم

سمیه
ساعت16:03---1 مرداد 1393
سلام لادن جون من تازه کاراتونو دیدم بافت اولو متوجه نشدم یعنی مثل دوخت کوبلنه؟یه سوال دیگه قلابی که میگین همون قلاب معمولیه؟مرسی عزیزم

gsa
ساعت19:45---17 تير 1393
سلام
اسم این تورها چیه!؟
برم تو مغازه بگم چی میخوام!!!؟؟؟
پاسخ:مغازه ابزار فروشی برید تور ریز رابیتس بگیرید


ناشناس
ساعت12:44---27 آذر 1392


نسیبه
ساعت4:10---6 مرداد 1392
عالییییییییییییییی بود

mahbob
ساعت0:51---29 خرداد 1392
سلام مرسی از اموزش خوبتون
لطفا اموزش بافت فرش باسوزن رو به روش گلیم هم اموزش دهید
ممنونم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 1 فروردين 0برچسب:, :: 1:20 ::  نويسنده : فریبا